Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
22.04.2015 22:25 - Човек и добре да живее, идва ден да плаща данъци!
Автор: antonchakarov Категория: Политика   
Прочетен: 1202 Коментари: 0 Гласове:
2


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg

На тази сентенция аз съм авторът. С нея изразявам цялата мъка, която изпитват гражданите, когато дойде този "видов ден". И то не само,  защото трябва да се разделиш с част от парите си, но и заради пренебрежението и мъките, които те очакват. Днес по "Хоризонт" съобщиха, че в оставащите само няколко дни трябва да постъпят в НАП 200 000 /двеста хиляди/ декларации и по много от тях - и съответните приходи. Всеки ден ще се прибират милиони. И нищо не се прави за улеснение на  гражданите при тази операция.  Ще опиша условията в Стара Загора, но едва ли другаде е по-добре.
Преди всичко сградата на НАП е на края на града и достъпът до нея е труден. Има автобусна спирка, но не е много близо до данъчната сграда, при това трябва да се преодолее нагорнище. Залата, където се извършват плащанията, е голяма, но ужасът е с попълването на вносните бележки. Първата трудност е, че вноските за данъци и за осигуровки не се правят в една бележка, както обикновено е в другите банки,  а в три отделни. И като се има предвид, че във всяка от тях се изписват по 20 и
повече цифри, които трябва да препишеш от образците. Но неизвестно защо вместо да се залепят на огромната  маса в центъра на залата и то на няколко места, са на стъклата на гишетата и трябва непрекъснато да стоиш прав и да гледаш за всяка цифра. От това се губи много време и често се стига до грешки. И този "ред" е такъв от години.  Смятам, че банката, която е монополизирала тази дейност  взема някакви доходи от това, макар че внасянето на сумите е безплатно. На бланките е отпечатано името на банката, какво е пречело да се направи такъв формуляр, че да се спести времето за изписването на еднотипни неща - банковия клон с многобройните му цифри, адреса и други. Това  лесно може да се договори, но явно НАП не си е дала труда за това. Явно е неуважението към вносителите, защото те няма "къде да отидат"...
Ще дам и един пример с мен как бирниците ми ограбиха 202 лева като пладнешки хайдути. През
2013 година коректно  платих  ДОДФЛ за 2012 година. По-късно обаче ми дадоха група инвалидност от 2012 г., която ми дава право на данъчно облекчение в размер на 7 900 лева и следваше да ми върнат тази внесена сума. Направих съответните постъпки и получих много любезно писмо от НАП в Пловдив, че ще направят необходимото... И какво беше? Три пъти изпращаха по две бирнички от Пазарджик да извършат проверка. Сигурно смятат, че в Стара Загора може да имам някакви "връзки". Последния път служебният им автомобил дори претърпя катастрофа и им казах, че съм хаджия и Господ ме пази.  На  11.8.2014 г. дори получих писмо от изп. директор на ЦУ Бойко Атанасов, че са допуснати пропуски при спазването на действащата процедура. Дори пишеше, че НАП обръща внимание на всеки сигнал и дори ми благодари за проявената гражданска активност. Зачаках да ми върнат парите, но напразно вече повече от цяла година - нищо!  Научих, че глобили служители от НАП в Стара Загора, предполагам, че не са простили и на тези от Пазарджик. Поискали от съда да разреши да разкрият т. н. "банкова тайна" и ми назначили "данъчна ревизия" като изпратили писма до 37 банки да търсят  дали нямам някакви несметни  богатства над  необлагаемите 7 900 лв. И понеже  от   всякъде получили отрицателни отговори,  измислили, че не съм внесъл здравни осигуровки... Напомних, че съм пенсионер и да ги вземат от държавата. И по същия образец за банковата тайна и писма до 37 банки питали дали съпругата ми пък не е станала богаташка, но пак получили "не". Писах на най-големия шеф на НАП защо не ми връщат парите, но получих изумяващ отговор. Не можел да нареди на директора на НАП в Пловдив това, защото "щял да наруши служебната му самостоятелност!... Писах да ги върнат от джоба си тогава - кой знае какви големи заплати получават.  Толкова ли е фалирала държавата, че да се крепи на моите нищожни 202 /двеста и два/ лева! А пловдивският директор, който в началото беше много любезен, си "изля зехира".  След като съм обжалвал ревизионния акт, но той не бил решил въпроса в законния срок, това "означавало според ДОПК, че жалбата ми не е уважена и трябвало да обжалвам в съда. И дори началството ми се подигра с менторството си, че тази процедура "била за мое улеснение /!?/, но като не съм я използвал съм  се ощетил..."  И наистина има такъв разбойнически текст,  какъвто съм сигурен, че не съществува никъде другаде по света. При това нашите нови управници-"демократи" уверяваха, че законодателството ще се измени в смисъл, че ако в срока за решаване на някаква жалба тя не е решена, се счита, че ЖАЛБАТА Е УВАЖЕНА!
Сега разбрах защо мой познат от НАП ме съветваше да съм се откажел от парите
си, "защото щели да ме уморят с актове".
Е, с актове не ме умориха, но парите не ми върнаха! 

Уверих се, че наистина бирник пари не връща!

А къде се сипят с пълни шепи парите от данъци, включително и ограбените по горния начин. Във вчерашния брой  29 на "Държавен вестник"  колко щатни бройки са посочени:  602 - персонал в Министерството на земеделието и храните, 2383 - в адм. звена на Българската агенция по храните, 242 -  в организационните структури и адм. звена  на Изп. агенция по рибарство и аквакултури, 100 за Изп. агенция по селекция и репродукция в животновъдството, 143 - за Изп. агенция по горите. Или общо - само  3 469.
В същия брой има и Закон за създаване на Фискален съвет и автоматични корективни механизми. Казано накратко за него - независим консултативен орган по въпросите на фискалното управление.  Съст
авът му е повече от скромен - само 5 души, необичайно за нашата ширина, с мандат 6 години.  За сметка на това зашеметява възнаграждението за участие  в заседанията - равно на 3 минимални заплати за 1 заседание.

Да са им честити големите пари за малко работа!

Антон ЧАКЪРОВ, адвокат            

Стара Загора, 22.4.2015





Гласувай:
2



Няма коментари
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: antonchakarov
Категория: Политика
Прочетен: 297255
Постинги: 134
Коментари: 84
Гласове: 182
Спечели и ти от своя блог!
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031